Vă aducem la cunoștință că pentru o navigare cat mai ușoară acest site utilizează fișiere de tip cookie. De asemenea, am actualizat politica site-ului pentru a ne conforma cu Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").
Înainte de a continua navigarea, vă rugăm să citiți și să înțelegeți conținutul Politicii de Utilizare a Cookies și Politicii de Prelucrare a Datelor.
Prin continuarea navigării pe site confirmați acceptarea politicii de utilizare a cookies si a politicii de prelucrare a datelor.
Școala Gimnazială Prisăcani derulează în perioada 2 iulie 2018 - 1 septembrie 2019 un proiect de mobilitate școlară Erasmus +, KA1, intitulat „Printr-o educație de calitate în mediul rural, asigurăm succesul elevilor noștri", contract proiect 2018-1-RO01-KA101-048096, bugetul aprobat fiind de 18 600 Euro.
Implementarea proiectului presupune activități de mobilitate pentru grupul țintă al proiectului având ca scop implementarea unui management inovativ și eficient, respectiv proiectarea și învățarea bazată pe competențe: metode și instrumente inovatoare și eficiente.
Prima formare în spațiul european, "Educational Management & School Leadership", s-a desfășurat în perioada 3 - 9 februarie 2019, în Kalamata - Grecia, la Areadne Lifelong Learning Centre. Au participat: directorul școlii - prof. Liliana Lemnaru, consilierul educativ - prof. Georgiana Niță, coordonatorul structurii Moreni - prof. Dana Iuliana Stanciu și secretarul școlii - domnul George Chivu.
În prima zi de curs am făcut cunoștință cu echipa de formatori și cu ceilalți participanți din 13 țări: Finlanda, Germania, Suedia, Estonia, Lituania, Slovenia, Georgia, Macedonia, Belgia, Letonia, Italia, Portugalia și România. Ne-a fost prezentată agenda pentru fiecare zi de curs și am dezbătut asupra conceptelor cheie din domeniul managementului educațional.
În următoarele zile am continuat să analizăm problemele legate de administrarea eficientă a unităţilor școlare, respectiv gestionarea eficientă a școlii, asemănări și diferenţe dintre management și leadership, stiluri decizionale, stiluri manageriale, managementul organizației, managementul schimbării, abilități necesare managerilor pentru rezolvarea conflictelor, managementul stresului și managementul resurselor. Am analizat posibilitatea de a schimba sistemul administrativ existent al școlilor de astăzi la un nivel mai eficient, mai flexibil pentru a se adapta la schimbările sociale.
Participarea la curs a creat oportunitatea întâlnirii directorilor și profesorilor de diferite specialități și naționalități pentru a discuta diferențele contextuale și culturale, pentru a împărtăși idei cu privire la gestionarea conflictelor în mediul școlar, astfel încât negocierile să aibă un rezultat pozitiv. Am fost invitaţi să rezolvăm studii de caz cu probleme care pot apărea în cadrul școlilor, fie în administrare, fie între profesori și elevi și să găsim cea mai bună cale de a gestiona aceste conflicte. La fiecare activitate eram invitaţi să ne spunem punctul de vedere, să prezentăm situaţia existentă în sistemul nostru de educaţie și să propunem soluţii pornind de la o situaţie concretă dată. Am identificat diferenţe semnificative între sistemele de educaţie din ţările participante, dar și numeroase similarităţi. Fiecare participant a contribuit cu experienţa sa la realizarea exemplelor de bune practici, la găsirea unor soluţii originale care pot fi valorificate în activitatea noastră.
Am avut oportunitatea de a participa la activități educaționale de învățare în aer liber: un tur ghidat în centrul vechi al orașului Kalamata, o activitate în Parcul Feroviar, singurul muzeu de căi ferate în aer liber, o evaluare a parcului în care este acest muzeu și o vizită de studiu la un sit istoric local, Ancient Messini. Vizita la fața locului a fost însoțită de activități nonformale de învățare a istoriei europene, precum și activități care leagă această istorie de subiectul cursului.
Am avut posibilitatea de a vizita două școlii din Kalamata, foarte căutate de către părinți și elevi. 10th Primary School of Kalamata este privită ca o școală care asigură o bună calitate a educației pentru toți elevii prin metode noi inovatoare, un reper educaţional pentru comunitate. Remarcabilă este dotarea de care dispun spațiile aferente fiecărei specializări la "Maria Callas" Music School of Kalamata, astfel încât elevii au oportunitatea de a-și dezvolta competenţele în domeniul muzical pentru care au optat.
Prin participarea la vizitele de studiu în școlile locale participanții își vor îmbunătăți calitatea actului managerial, respectiv crearea unei culturi a învățării organizaționale, învățare prin rezolvarea problemelor apărute, considerând că organizațiile responsabile sunt cele care învață continuu. Prin învățare continuă, având ca oportunitate finanțarea Erasmus +, în context european, ne propunem să ne îmbunătățim permanent abilitățile pentru atingerea scopului organizației noastre, să ne dezvoltăm într-un mediu școlar și social concurențial, foarte dinamic și adesea imprevizibil.
În urma transferului de bune practici, a însușirii unor competențe vom atinge un deziderat al școlii noastre, asigurarea dimensiunii europene a educației.
Reuniunea de proiect a constituit, pentru toți partenerii, un prilej de a cunoaște cultura, tradițiile și istoria poporului grec, dar și de a ne promova propriile valori și tradiții într-un context internațional. Dialogul cu cadrele didactice prezente la cursul de formare a creat contextul pentru a pune bazele unor colaborări viitoare la nivel instituțional.
A doua formare în context european, "Project and Competence Based Learning: innovative and effective methods and tools", se va desfășura la Centrul de formare Enjoy Italy, în perioada 29 aprilie - 3 mai 2019, în Napoli - Italia.
Coordonator proiect,
Prof. Liliana Lemnaru, directorul școlii
Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.
Toate informațiile pe care le prezentăm reprezintă responsabilitatea exclusivă a echipei de proiect, iar Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conținutul acestor afirmații.